Ostrzegamy
APEL O OSTROŻNOŚĆ. Uwaga na tzw. spoofing telefoniczny
Cztery instytucje ostrzegają wspólnie przed kolejną sztuczką oszustów. Związek Banków Polskich, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP, Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości oraz Komenda Główna Policji apelują, by nie dać się nabrać na tzw. spoofing telefoniczny, czyli fałszywe połączenia telefoniczne przestępców podszywających się pod banki.
W komunikacie opisano, jak wygląda działanie przestępców posługujących się tą metodą.
„Do klienta banku zadzwonił ktoś, kto podał się za pracownika banku, w którym klient ma konto. Poinformował go, że bank zatrzymał podejrzany przelew w kwocie 500 zł z jego rachunku. Osoba podająca się za pracownika banku zapytała, czy to on realizował przelew. Klient zaprzeczył, więc rozmówca poinformował, że ktoś przejął dostęp do jego konta. Dalej fałszywy pracownik zapytał, czy ofiara ma konta w innych bankach. A ponieważ klient poinformował, że rzeczywiście ma inne konta to oszust wyjaśnił, że jego środki są zagrożone i trzeba je przekierować na bezpieczne konto techniczne” - czytamy w komunikacie ostrzegających instytucji.
Policjanci i bankowcy przypominają o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:
Pracownik banku nigdy nie prosi o podanie loginu i hasła do konta bankowego.
Jeśli już zostaliśmy oszukani, powinniśmy natychmiast skontaktować się z bankiem i zablokować wszystkie kanały dostępu.
np
Źródło: policja.pl
Artykuły powiązane